2015. szeptember 13., vasárnap

Anyagcsere gyorsítás + A diétáról


Azt terveztem, hogy a következő bejegyzés a blogon egy őszi bejegyzés lesz, hiszen már az időjárás is kezdett átfordulni az ősz irányába, mellesleg pedig ez az egyik kedvenc évszakom. Azonban, amikor ma tíz óra után pár perccel megébredtem, és kinyitottam a teraszajtót, hogy szellőztessek egy kicsit, akkor egyáltalán nem az fogadott, amire számítottam. A Nap majdnem csak megvakított, az égen egy felhőt sem láttam, a bőrömet kellemesen simogatta a meleg levegő. Azonnal ki is nyitottam az összes ablakot, hogy a jó idő átjárja a házat is, majd megfogtam a laptopomat és a szokásos helyemen - a kanapén - helyezkedtem el, hogy megírjam az új bejegyzést a blogra. Azonban úgy döntöttem, hogy a tervezett őszi bejegyzést egy kicsit elhalasztom, hiszen sem az idő sem pedig a hangulatom nem túl őszies, így pedig igen különös lenne erről hosszú sorokat írni.
Ezért döntöttem úgy, hogy egy kicsit más irányba terelem a dolgokat, s bár nem térek el teljesen az ősztől, mégsem teljesen ennek az évszaknak szentelem ezt a bejegyzést.
A címből már rájöhettetek, hogy ez a kis cikk miről is fog szólni, éppen ezért nem is húznám sokáig a drága időtöket, csupán pár mondatot írnék erről. Mint azt olvashattátok, ebben a bejegyzésben anyagcsere gyorsító ételeket fogok Nektek mutatni, aminek a többségét már Ti is ismerhetitek a mindennapokból, esetleg arra nem gondoltatok, hogy ennek fogyasztása az anyagcserét is felgyorsíthatja. A bejegyzés végén pedig írok egy kicsit az egyhetes diétámról, ahogyan ígértem. : ) 
Ha valaki nem olvasta volna azt a bejegyzést, akkor ide kattintva megteheti ezt, de az Archívumban bármikor megtalálja. : ) 

. . .

JOGHURT
A natúr joghurtban található magas fehérjeszint nagyon sok energiát követel a feldolgozáshoz.
Emellett pedig a benne lévő pro-biotikus kultúrák segítenek beállítani az emésztőrendszert.

ZABDARA
A zabdara rostjai csak zsírban oldódnak, így szervezetednek nagyon sok időbe telik lebontania azokat. Ez az egészséges étel segít csökkenteni tested inzulinszintjét, és gyorsítja az anyagcserét is. 

GRAPEFRUIT
Ez a szuper és vitaminokban gazdag gyümölcs csökkenti tested inzulinszintjét, ezért kevesebb zsír raktározódik el benned. Emellett pedig rostokban gazdag, így extra kalóriákat kell elégetnie testednek, hogy megtudja emészteni. 

BROKKOLI
A brokkoli egy egész hadseregnyi anyagcsere serkentő összetevőt tartalmaz, mint például a C-Vitamin és a Kalcium. A C-Vitamin segít testednek még több Kalciumot felszívni, a Kalcium pedig segít beindítani az anyagcserét. 

ALMA
Ugyanúgy, mint a grapefruit, ez a gyümölcs is tápanyagokban és rostokban gazdag, melynek felbontásához a testednek energiát kell használnia. Nem mellesleg pedig kiváló étvágycsökkentő, hisz ettől a gyümölcstől sokkal tovább érzed magad eltelve. 

FAHÉJ
A fahéj amellett, hogy finom még egészséges is. A csésze teánkat, - esetleg kávénkat - ízesítsük fahéjjal, így az segít a szervezetnek hatékonyabban feldolgozni a cukrokat, csökkenti a koleszterinszintet és helyén tartja a vércukorszintet. 

ZÖLD TEA
A zöld tea az epigallokatechin-gallát legjelentősebb forrása. Ez a katechin felpörgeti az idegrendszert és az agyat, a test pedig sokkal több kalóriát lesz képes elégetni. 

SZÓJATEJ 
A vitaminokkal dúsított szójatej kalciumban gazdag, amely segít felpörgetni az anyagcserét. Azonban az édesített változatokkal vigyázni kell. 

MANDULA
A mandula gazdag olyan zsírsavakban, melyek segítenek az anyagcserén. Fontos, hogy nem szabad belőlük túl sokat fogyasztani, mert meglehetősen magas a kalóriaszámuk! 

KÁVÉ
A kávéban található magas koffeintartalom felpörget. Ebből sem szabad túl sokat fogyasztani, mint a napi 2-3 csésze, hiszen tucatnyi mellékhatása lehet, mint például az ingerlékenység, és az idegesség. 


A diétáról.. 

Tudom, hogy már két hete is van, hogy posztoltam a bejegyzést a csodákat ígérő diétáról, de az igazat megvallva, még nem tudnék róla olyan véleményt és tapasztalatot írni, amilyet szeretnék. Személyes okokból fel kellett függesztenem a diétát az utolsó két napban, éppen ezért a mérlegre sem álltam rá, hogy megnézzem az eredményt. Ennek ellenére a beígért cikk erről nem fog elmaradni, ugyanis jövőhéttől újrakezdem az egészet, s történjék bármi, végigcsinálom! Jövőhétvégén pedig meg is írom Nektek a tapasztalatomat, és hogy érdemes-e belevágni! : ) 
Remélem, hogy ez a kis rövid bejegyzés elnyerte a tetszéseteket, és ha van bármi olyan étel amiről Ti tudjátok, hogy gyorsítja az anyagcserét, és esetleg én ide nem soroltam fel, akkor mindenképp írjátok meg nekem! : )
Addig is jók legyetek, vigyázzatok magatokra, és legkésőbb jövőhétvégén találkozunk! : * 

Puszi, 
Zora

2 megjegyzés:

  1. Szia Zora!
    Hát ami a diétádat illeti már nagyon várom az eredményedet. Anyagcserét gyorsító kaja? Hmmm (gondolkozó fej :) ). Talán ha szilvát eszel valamilyen tejtermékkel, mert akkor majd a wc-röl se fogsz tudni felállni. :D (Csak vicc volt) Gondolom már neked is elkezdték nyomni az anyagot a tanárok. Mert nekem sajna igen, és már hulla fáradt vagyok :(. Na nem is hablatyolok itt tovább, hagylak pihenni és további jó tanulást, már ha az lehet jó. Puszi ♥♡♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Drága!

      A hamarosan érkező bejegyzésben olvashatsz majd a diétám eredményéről, de hogy tényleges eredményt tudjak írni, ahhoz végig kell csinálnom az utolsó napig az egy hétre kiszabott diétát. Ez annyit tesz, hogy a bejegyzés valószínűleg vasárnap fog érkezni, hiszen aznap jár le az egy hét. : )
      Igen, már mi is benne vagyunk a közepébe a tanulásnak, és az érzés, ami nyár végén már fel-fel bukott bennem, miszerint hiányzik a tanulás szépen lassan kezd is tovaszállni. De persze csak idővel, egyenlőre élvezem.: )

      Puszi ♥
      Zora

      Törlés