2015. szeptember 8., kedd

Back to school

ÜDV MINDENKINEK

Sokat gondolkodtam, hogy mit írhatnék először Nektek, amivel bemutatom egy kicsit az oldalt, de végül úgy döntöttem, hogy nem ,,pazarlom" ilyenre az időt, hiszen nyilvánvalóan mindenkinek - aki az oldalra látogat - hamar szemet szúr, hogy milyen jellegű bloggal áll szemben. Épp ez az oka annak, hogy nem írok külön köszöntőt, hanem rögtön a dolgok közepébe vágva, máris egy konkrét témát fogok feltálalni Nektek, ami úgy gondolom nem lesz meglepő témakör, hiszen a naptárra pillantva azt láthatjuk, hogy már igencsak augusztus közepén járunk, ami azt jelenti, hogy hamarosan belépünk a szeptemberbe. Tartsatok velem a blog első posztjának felderítésében, ami az első BACK TO SCHOOL rész is egyben. 


. . .

Mielőtt elkezdtem megírni ezt a cikket, sokat gondolkodtam, hiszen nem igazán tudtam eldönteni, hogy milyen jellegű dologgal tudnék úgy nyitni, hogy az olyan hatást keltsen az emberekben, ami után szívesen fognak rendszeresen visszajárni az oldalra. Az igazat megvallva tanácstalan voltam, rengeteget gondolkodtam, aztán rápillantottam a naptárra, és beugrott.
Teljesen biztos vagyok benne, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki így augusztus vége felé közeledve szeret egy kicsit rákészülni a szeptemberre, ami egyben az iskola kezdést is jelenti. Persze, itt nem elsősorban a tanulásra kell gondolni, azt én is addig húzom-halasztom, ameddig csak lehet. :) 
Azonban a szeptember eljövetelével igen sok dolgon kell változtatnunk, amiket már nem tudunk tovább úgy végezni, mint a nyáron.
Ebben a cikkben, pár olyan dolgot fogok kicsit jobban kielemezni, amit én személy szerint változtatok ilyenkor a mindennapjaimban, illetve, hogy hogyan készülök a szeptemberre. 

pihenés

Az egyik olyan dolog, amitől nagyon nehezen válunk meg az ősz beköszöntével, az bizony a korlátlan alvásidőhöz való jogunk, ami ilyenkor csupán csak hétvégékre adatik meg, s bizony akkor sem mindig. Nyáron akkor fekszünk le mikor jónak látjuk, és bizony nem ritka, hogy dél is elmúlik, mire kikecmergünk az ágyból. Szeptember első napjától viszont ettől is könnyes búcsút kell intenünk, hiszen majdnem kivétel nélkül minden tanítási intézményben legkésőbb 8 órakor elkezdődik a tanítás, ami azt jelenti, hogy - jobb helyeken - legkésőbb 7 órakor bizony el kell hagynunk a puha ágyunkat. Ilyenkor bizony fontos, hogy a minimum 8 óra alvás mindenkinek meglegyen, hiszen legalább ennyi kell az agynak ahhoz, hogy rendesen oda tudjunk figyelni a tanórákon. El kell búcsúzni a hajnalig való virrasztástól - kivéve persze, ha nyomós okunk van rá - és a 10-11-ig való alvástól.
Én bevallom, nem mindig sikerül betartanom a korai lefekvést iskolaidőben, gyakran van, hogy az idő egy pillanat alatt elrepül, és azon kapom magam, hogy lassan éjfélt mutat az óra az éjjeliszekrényemen. Ennek logikus következménye, hogy reggel nem tudok felkelni a telefonom első csörgésére, tehát csúszik minden amit reggelre terveztem. Kapkodnom kell, rosszabb esetben még itthon is hagyok valamit, vagy a buszt is lekésem. Ez pedig bizony az egész napomra rányomja a bélyeget. Állhatok hozzá úgy, hogy engem nem érdekel, nem hagyom, hogy ez elrontsa a napomat, de bizony egy ilyen reggel után akarva-akaratlanul nyomottabb lesz az ember hangulata az átlagosnál. 
Az egész napos álmosság, az érzés, hogy akár állva el tudnánk aludni. Ebben az esetben teljesen mindegy hány kávét veszünk az automatából, vagy miket meg nem teszünk azért, hogy egy kicsit éberebbek leszünk, a fáradtság nagy úr. 

Nagyon sok dolgot próbáltam már, hogy reggelente az első csörgésre fel tudjak kelni. Ezek között van ami kudarcot vallott, de természetesen vannak olyanok, amik beváltak, így azokat a mai napig alkalmazom. 
1.; Ne tedd a közvetlen közeledbe a telefonodat/órádat, ami ébreszt;
10/9 ember ki se nyitja a szemét, amikor reggel meghallja a rémes hangot, ami jelzi, hogy bizony itt az ideje felkelni. Rutinos mozdulattal kinyomják, és alszanak békésen tovább. Ebből pedig következik az, amit kicsit feljebb olvashattatok az imént. Ez sokáig volt nekem is probléma, végül anyukám javasolta, hogy ne az éjjeliszekrényemre tegyem a telefonomat, hanem kicsit messzebb. Így, mikor az elkezd csörögni kénytelen vagyok kikelni az ágyból, hogy kinyomhassam. Nem tűnik nagy dolognak, de higgyétek el, az a pár lépés is képes annyira felébreszteni, hogy már ne tudj annyira visszaaludni, ha esetleg még visszafekszel.
2.; Állíts több ébresztőt 
Nem hiszem, hogy sok olyan ember van, aki a legeslegelső csörgésre kipattan az ágyból, és már áll is neki elvégezni a reggeli rutinját. Éppen ezért jó ez a megoldás, hogy biztos ne essünk abba a hibába, hogy az egyetlen ébresztőt is kinyomjuk félálomba, amit állítunk. Ha több ébresztőt állítunk, majdnem csak közvetlen egymás után, akkor a második/harmadik után már elég éberek leszünk, hogy ne aludjunk el. Persze, egy-két perc lazsálás megengedett, de azzal is vigyázni kell, hiszen egy pillanat alatt tíz perc lesz belőle. Én személy szerint soha nem kelek fel az első csörgésre, olyan is van, hogy nem is emlékszem arra, hogy kinyomom. Ezt a szokást idővel ráaggattam a barátomra is, aki eddig azon kevés ember közé tartozott, akik az első csörgésre kikelnek az ágyból. Nos, most már mindkettőnknek kell ébresztőt állítani, és mindkettőnknek legalább hármat-négyet, hogy biztos ne legyen ebből baleset. 
3.; Feküdj le időben!  
Tudom, hogy ezt már taglaltam az elején, de csak hangsúlyozni tudom. Egyértelmű, hogyha időben lefekszünk, akkor sokkal könnyebben fog menni a reggeli kelés, mintha éjjeli baglyot játszva sokáig fent vagyunk. A szervezetünknek szüksége van az elegendő alvásra, higgyétek el, sokkal jobb lesz a napotok, ha 5-6 óra alvás helyett legalább 8 órát alszotok minden nap. A hétvégék persze kivételek valamilyen szinten, olyankor kicsit elengedhetjük magunkat, de oda kell figyelnünk, mert lássuk be; sokkal hamarabb megszokjuk a sokáig-fent-létet, mint a koránt lefekvést.  

egészséges táplálkozás

Alapvető, hogy nyáron sokkal több vitamint tudunk a szervezetünkbe juttatni, hiszen rengeteg gyümölcs nyáron érik meg. Azonban ügyelnünk kell arra, hogy az ősz beköszöntével is megtartsuk a minimális vitamin bevitelt, amire egy ember szervezetének szüksége van. Én rengeteg gyümölcsöt eszek, nagyon gyümölcs és zöldség párti vagyok, ezért vagyok kicsit bajban, mikor nyár végével sok gyümölcstől is búcsút kell vennem. Ennek ellenére télen is maximálisan ügyelek rá, hogy fogyasszak ilyen jellegű ételeket. Persze, a fagyasztott gyümölcsök nem olyanok, mint amiket frissen szedsz, de a semminél azért jobb. Rajongok a bogyós gyümölcsökért, de fagyasztottan nem szívesen fogyasztom őket, gondolom értitek miért. Azonban egy finom turmixot vagy smoothie-t szívesen készítek azokból is.
Biztos sokszor hallottátok már, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, amit én maximálisan alátámasztok. Hihetetlenül máshogy indul a nap, ha szakítok időt a reggelizésre, persze előfordul, hogy erre nem jut idő a reggeli kapkodásnak hála.
Azonban fontos, hogy ilyenkor se hagyjuk ki a reggelit, mert tényleg hatalmas löketet adhat ahhoz, hogy kibírjuk a napot. 

1.; Készítsük elő már előző este a reggelinket, amit magunkkal viszünk 
Ha sosincs időnk reggel összedobni magunknak egy kis reggelit, amit otthon vagy épp a suliban elfogyaszthatunk, akkor könnyítsük meg magunknak a dolgot, és készítsük el már előző este. Itt ne feltétlen a szendvicsre gondoljunk, de akár abban is időt spórolhatunk, ha mondjuk előre félbevágjuk a kiflit. Készíthetünk magunknak smoothie-t vagy turmixot, amit éjszakára beteszünk a hűtőbe, és reggel csak gyors kikapjuk onnan indulás előtt. Az íze ugyanúgy isteni marad, kellemesen hűsíteni fog, és az esténkből is körülbelül 5 percet vett igénybe. 
2.; Keljünk fel 5 perccel korábban 
Csupán 5 perc is elég ahhoz, hogy egy finom és laktató reggelit el tudjunk magunknak készíteni. Ne sajnáljuk magunkra az időt, hiszen aludni a buszon is tudunk! : ) Keljünk fel, és készítsünk el magunknak valami finomságot, amit elfogyaszthatunk. Nagy löketet fogunk kapni ahhoz, hogy a tanítást kibírjuk, és sokkal fittebben teljen a napunk.  

a szabadidő megfelelő beosztása

Iskolaidőben bizony sokkal nehezebb úgy beosztani az időnket, hogy mindenre jusson elegendő idő, amire időt szeretnénk szánni. A napunk felét az iskolapadban, esetleg a munkahelyen töltjük, így alapjáraton nehezebb a dolgunk, mint nyáron.
Én talán ebben a témában vagyok a legnagyobb bajban, ugyanis én még nyáron is el vagyok havazva. Egyszerűen képtelen vagyok megfelelően beosztani az időmet. Soha nem érek oda sehova időben, mindig kapkodok, és mindig morgolódok, amiért semmi nem úgy alakul, ahogy terveztem. 
Ilyenkor ugyebár ez még nehezebb, így idén még a tavalyinál is nagyobb odafigyelést fogok szánni a szabadidőm beosztására. 

1.; A tanulás az első! 
Tudom, tudom. Biztos eleget halljátok ezt otthon is, az iskolában is és mindenhol máshol is, de sajnos ez az igazság.  Sok időbe tellett belátnom, hogy magammal szúrok ki, ha a tanulást hagyom a nap végére. Sokáig miután hazaértem ebédeltem, ölembe vettem a laptopomat, tornáztam, olvastam, zenét hallgattam, a családommal esetleg a barátommal voltam, és késő délután 5-6 óra körül kezdtem el tanulni. Ez a legnagyobb hiba, amit eltudunk követni! Lehet, hogy mindenre amit terveztünk tudtunk időt szánni, de ugyanakkor arra, ami tényleg a legfontosabb nem szántunk elegendő időt. Gondoljatok bele... Mennyivel jobb érzés lenne, ha miután hazaértetek, ebédeltetek és pihentetek rögtön megtanulnátok. Mindenre jutna időtök, és nem este érne a felismerés, hogy: Hú, erre több időt kellett volna szánnom. Ha elsőként a tanuláson estek túl, akkor a megmaradt időt nyugodt lelki békével tudjátok beosztani bármire, amire csak akarjátok.:)
2.; Arany középút 
Korántsem egyszerű megtalálni az úgynevezett arany középutat, de nem lehetetlen. Hogy mit értek ez alatt pontosan? Amikor a fél napunkat elveszi az iskola, a tanulás és a kisebb nagyobb teendők előfordul, hogy valamire kevesebb időt szánunk, mint szeretnénk. Én ebben az esetben talán a legrosszabb változatot fogtam ki. Nekem a családom, a barátom, és a barátaim között kellett megtalálnom ezt a bizonyos utat, hogy mindegyikükre megközelítőleg ugyanannyi időt tudjak fordítani. Sajnos, ez nem mindig sikerül, de ha valakinek egyszer sikerül ezt megtalálnia, akkor nagyon ügyeljünk rá, hogy ez megmaradjon! Fontos, hogy mindenre amire időt szeretnénk szánni szánjunk is, mert később bánhatjuk, hogyha nem tettük. 

. . .

Nos, azt hiszem a végére is értünk. Be kell vallanom, nem ilyennek képzeltem el az első posztomat, - vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy nem gondoltam volna, hogy ilyen jellegű témáról fog szólni, de az igazat megvallva, nekem tetszik. Én meg vagyok elégedve magammal, csak ugyebár nem ez a legfontosabb.
Az első helyre kitűzött cél, hogy Nektek nyerje el a tetszését, így abban bízom, hogy ez sikerült! Remélem tetszett ez a kis ízelítő, és velem tartatok a továbbiakban.
Örülnék neki, ha megírnátok nekem, hogy hogy tetszett ez a poszt, és ha bármi olyan dolog van, ami ehhez a témához kapcsolódik, akkor ne féljetek megírni nekem azt is kommentben. : ) Nagyon örülnék neki, ha megosztanátok velem a véleményeteket, mind a témával kapcsolatban, mind a bloggal kapcsolatban. 
Találkozunk legközelebb, további szép napot Nektek! ; * 


2 megjegyzés:

  1. Nekem tettszett, és főleg a felkelős és a tanulásos részénél értettem egyet, mert én is ezeket szoktam csinálni. Egyébként megfogadom a tanácsodat és messzebb rakom a telefont. Szerintem az is jó még reggel ha pár percet mozogsz. Mondjuk kis helyben futás, pár felülés és sokkal éberebb leszel. Alig várom a következő bejegyzésedet. Ja és még fel is iratkoztam rendszeres olvasónak :) . Puszi :)
    ELSŐ KOMI :) :) :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszésedet. : ) Szerintem mindenképp megéri kipróbálni, persze nem merem garantálni, hogy ez a módszer mindenkinél be fog válni, de hát próba szerencse. : )
      Igazad van, a reggeli mozgás tényleg eredményes lehet, bár az igazat megvallva én nem tudnék magamon elég erőt venni, hogy reggel mozogjak egy kicsit.
      Köszönöm a feliratkozást, igyekszem minél hamarabb friss bejegyzéssel érkezni. : ) Puszi : )

      Törlés